انواع فر مو و راه های مراقبت از موی فر
نوشته شده توسط : آرامیس

فر مو آنقدر جذاب است که نیازی به توضیح ندارد. اما داشتن فر مو نیز خالی از دردسر نیست. از حشکی، گره خوردن بیش از حد گرفته تا عدم حالت پذیری تا سخت شانه شدن و وز همیشگی تنها گوشه کوچکی از چالش های داشتن مو فر است. اما داشتن روتین مراقبت روزانه موی فر و استفاده از محصولات بهداشتی می تواند به شما کمک کند تا از فر بودن موی خود لذت ببرید و سلامتی آن را نیز حفظ کنید.

 

منبع :  انواع فر مو و راه های مراقبت از موی فر

انواع فر مو

از جمله انواع فر مو می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فر مو طبیعی

موی برخی از افراد به طور طبیعی و ذاتی فر و مجهد است. این فر می تواند درشت یا ریز باشد. این افراد باید روتین مراقبت از موهای فر را انجام دهند تا هم از خشکی بیش از حد آن جلوگیری کنند و هم تارهای مو خوش حالت و سرزنده ای داشته باشند.

فر مو موقت

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید در زمان رفتن به یک مهمانی یا مجلسی خاص موهای فری به صورت موقت داشته باشید. برای انجام این کار باید از ابزار های حرارتی مناسب و سپس از یک اسپری حالت دهنده فر مو استفاده نمایید. توجه داشته باشید که قبل از فر کردن موهایتان به خوبی انها را بشورید و خشک کنید. دمان دستگاه حرارتی را بر روی درجه کم و حتما قبل از استفاده از ان از اسپری محافظتی در برابر حرارت استفاده کنید.

فر مو دائمی

اگر به دنبال داشتن فر مو برای یک بازه زمانی طولانی مدت هستید. فر مو دائمی توسط آرایشگر در آرایشگاه ها انجام می شود. این فر نیازمند رعایت روتین مراقبتی مخصوصی دارد. برای انجام این کار آرایشگر توسط حرارت بالا و با استفاده از مواد فر مو پیوند های دی سولفید مو را می شکند و مدل موی جدیدی برای شما ایجاد می کند. توجه داشته باشید این فر مو دائمی نیست و بعد از گذشت یک مدتی از بین می رود و نیاز به تمدید دارد.

راهکار های مهم برای مراقبت از موی فر که حتما باید بدانید !!!

حال که با انواع موی فر آشنا شده اید. نوبت به شناخت انواع روتین ها و راهکارهای مراقبت از موی فر می رسد. در ادامه مهترین نکات و راهکار های مراقبت از فر مو آروده شده است :

  1. از شستشوی روزانه موهای فر بپرهیزد
  2. فقط یک بار از شامپو در هر استحمام استفاده کنید
  3. ریشه مو را به خوبی بشورید
  4. برای خشک کردن مو های فر از حوله نخی استفاده کنید
  5. از شانه دانه درشت استفاده نمایید
  6. از ابزار حرارتی به هیچ وجه استفاده نکنید
  7. از بالش ساتن یا ابریشم استفاده نمایید
  8. آسیب های نور خورشید را جدی بگیرید
  9. رنگ مو برای موهای فر مضر است
  10. از محصولات مراقبت از موی فر استفاده کنید

1 -از شستشوی روزانه موهای فر بپرهیزد

شستشوی روانه موهای فر چربی طبیعی مو را از بین می برد و به دنبال آن مو وز و کدر می شود. در نتیجه فرم دهی و حالت دهی آن کاهش پیدا می کند.

2 – فقط یک بار از شامپو در هر استحمام استفاده کنید

برای حفظ چربی مو های فر توصیه می شود در زمان استحمام فقط یکبار از شامپو استفاده نمایید. مصرف بیش از حد شامپو بخصوص شامپو های حاوی سولفات باعث از بین رفتن رطوبت مو و پسوت سر می شود. و به تدریج خشکی و وزی بیشتری به موها فر می دهد. بهتر است در هفته یک الی دو بار از شامپو استفاده نمایید.

3 – ریشه مو را به خوبی بشورید

در زمان حمام کردن ریشه مو را به خوبی بشورید تا به خوبی آلودگی و چربی اضافی آن پاک شود. برای جلوگیری از خشکی مو های فر بهتر است از شستشوی بیش از حد ساقه مو بپرهیزید.

آب خیلی داغ برای شستشوی این موها مناسب نیست بهتر است از اب ولرم استفاده نمایید.

4 – برای خشک کردن مو های فر از حوله نخی و لطیف استفاده کنید

استفاده از حوله نخی و لطیف به جای حوله های زبر سبب کاهش اسیب رسیدن به تار های مو می شود. بهتر است حوله نخی را 10 دقیقه به دور موهای خود بپیچید سپس اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد بدون استفاده از ابزار حرارتی خشک شود.

5 – از شانه دانه درشت استفاده نمایید

استفاده از شانه دانه درشت باعت می شود تا حالت فر موهای حفظ و از وزی آن جلوگیری شود. در هنگام شانه زدن دقت کنید تا شانه از نوک مو به آرامی آغاز کنید. سپس قسمت های بالاتر شانه کنید.

6 – از ابزار حرارتی به هیچ وجه استفاده نکنید

برای خشک کردن مو ها بهتر است از دستگاه های حرارتی ( سشوار و … ) استفاده نکنید. در صورت تمایل به استفاده از این دستگاه ها بهتر است درجه آن بر روی کمترین حالت باشد.

7 – از بالش ساتن یا ابریشم استفاده نمایید

سعی کنید جنس پارچه بالشان از ساتن و یا ابریشم باشد و همچنین به بهداشت آن نیز توجه داشته باشید تا از گره خوردن و اسیب رسیدن به موهایتان جلوگیری نمایید.

8 – آسیب های نور خورشید را جدی بگیرید

موهای خود را زیاد در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید. پرتوهای نور خورشید دارای امواج فرا بنفش هستد که موجب خشکی و شکنندگی موها خواهند شد.

9 – رنگ مو برای موهای فر مضر است

رنگ مو و سایر مواد شیمیایی سبب خشکی و اسیب رسیدن به تار های مو شما می شوند. اگر اصرار به استفاده از رنگ مو دارید بهتر است از انواع رنگ موی بدون آمونیاک استفاده نمایید.

10 – از محصولات مراقبت از موی فر استفاده کنید

یکی از مهمترین راهکارهای مراقبت از فر مو استفاده از محصولا ت بهداشتی مناسب و با کیفیت است. توصیه می شود از محصولاتی که برای مو های فر تولید شده اند استفاده نمایید.

نحوه انجام روتین موی فر

روتین های مراقبتی خاصی برای موفر موجود دارد که این باید قبل و در زمان حمام و بعد از آن این مراقبت ها صورت گیرد در ادامه نکات و اصول روتین فر مو آورده شده است.

از روغن های طبیعی قبل از حمام استفاده کنید ؟

استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی سبب رسیدن مواد مغذی و تقویت مو می شود. این روغن ها در نرم تر شدن موهای فر موثر هستند و ساقه هیا آسیب دیده را نیز ترمیم می کنند. روغن های بادام شیرین، روغن نارگیل، آووکادو و کرچک بهترین روغن ها برای مراقبت از موهای فر و خشک هستند.

از محصولات مراقبتی در داخل استفاده نمایید ؟

برای مراقبت از موی فر در زمان استحمام نیاز است که از محصولات مراقبتی خاصی استفاده شود :

شامپو مخصوص موهای فر

برای شستشوی موهای فر بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای فر و بدون سولفات استفاده کنید. با اینکه وجود سولفات برای پاک کردن چربی اضافی مو لازم است اما در صورتی که بیش از حد روی موهای خشک و فر استفاده شوند. سبب افزایش خشکی مو و زبر شدن آنها می شود.

نرم کنند مو

در زمان استحمام برای افزایش رطوبت و ابرسانی موها بهتر است از نرم کننده مناسب استفاده نمایید.

ماسک مو داخل حمام

ماسک موهای داخل حمام دارای ترکیبات مغذی و تقویت کننده هستند که باید مطابق دستور العمل استفاده شوند. این ماسک ها علاوه بر تقویت مو، از نازک شدن تار موها نیز جلوگیری می کنند و در رفع گره ها و حالت دهی آسان آنها نیز تاثیر به سزایی دارند.

بعد از حمام از چه محصولاتی استفاده کنیم ؟

بعد از استحمام بهتر است از محصولات زیر برای حفظ زیبایی موی های خود استفاده نمایید

ماسک مرطوب کننده و حالت دهنده 

ماسک مو سبب حفظ رطوبت و افزایش درخشندگی و نرمی مو می شود. استفاده از ماسک مو همچنین شانه پذیری موی فر را افزایش داده و از گره خوردن آن ها جلوگیری می کند.

سرم موی فر

سرم ها اغلب مواد مغذی بیشتری نسبت به سایر فرآورده ها دارند و متناسب با فرمولاسیون آن، روی موها اثر می گذارند.

کرم و ژل حالت دهنده مو فر

برای حالت دهی بهتر موی های فر می توانید از ژل حالت دهنده و یا کرم حالت دهنده مو فر استفاده کنید. هنگام خرید کرم و ژل حالت دهنده مو به فرمولاسیون آن دقت داشته باشید تا آسیب رساندن و خشکی مو ها خودداری نمایید. لازم به ذکر است که شما می توانید تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی آرامیس خریداری نمایید.

 

 

منبع :  انواع فر مو و راه های مراقبت از موی فر





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: